obiad, Przepisy

Spaghetti z granulatem sojowym

Jako, że jestem wielką fanką spaghetti, postanowiłam, że pierwszy przepis w nowym roku to będzie przepis na tę właśnie potrawę. Tym razem jest to spaghetti z granulatem sojowym. Czymże jest ten granulat? To po prostu wysuszone ciasto zrobione z odtłuszczonej mąki sojowej. Można temu nadawać różne kształty – kotletów (o kotletach sojowych na pewno słyszeliście ?), kostek albo właśnie granulek. Jest to produkt przetworzony, ale bez przesady. Składa się tylko z odtłuszczonej mąki sojowej i jest dobrym źródłem białka oraz składników mineralnych. Pierwsze zetknięcie się z teksturatem sojowym (tak ogólnie się nazywają te kotlety, kostki i granulaty) może być dziwnym doświadczeniem, bo pachnie jak… jedzenie dla rybek… Sam w sobie nie ma jakiegoś konkretnego smaku, chłonie smak sosów i wywarów, w których się go gotuje. Granulat w tym spaghetti można spokojnie pomylić z mielonym mięsem drobiowym. A, i nie przestraszcie się tego zapachu, po dodaniu teksturatu do czegoś już go nie czuć ?.

Przyznam szczerze, że naprawdę rzadko używam teksturatu sojowego, ale od czasu do czasu taki produkt może się pojawić w menu (kupując tego typu produkty, czytajcie skład, czy nie ma tam jakiś dodatków smakowych). Niekoniecznie jako kotlety sojowe namoczone w wywarze z kostki bulionowej, opanierowane w bułce tartej i usmażone w głębokim tłuszczu, ale właśnie jako składnik sosów – ugotowane i nasiąknięte smakiem warzyw.

To co, chcecie spróbować spaghetti z granulatem sojowym? A może wolicie spaghetti z tofu, spaghetti z soczewicą albo spaghetti z ciecierzycą?

 

 

Składniki:

  • granulat sojowy
  • cebula
  • papryka
  • pomidory (świeże lub z puszki)
  • olej rzepakowy
  • makaron spaghetti pełnoziarnisty
  • koncentrat pomidorowy (opcjonalnie)
  • suszone zioła prowansalskie i bazylia
  • sól
  • pieprz
  • do posypania: tarty żółty ser, parmezan, wegański parmezan

 

Wykonanie:

  1. Cebulę obrać i pokroić w kostkę. Lekko zeszklić na niewielkiej ilości oleju.
  2. W międzyczasie paprykę umyć i pokroić w kostkę. Dorzucić do cebuli i dusić parę minut na niewielkim ogniu (można dolać trochę wody).
  3. Nastawić wodę na makaron. Świeże pomidory sparzyć, obrać i pokroić w kostkę.
  4. Do warzyw dorzucić pomidory i granulat sojowy, dolać trochę wody (i stopniowo ją dolewać w miarę jak granulat będzie wchłaniał płyn). W tym samym czasie zacząć gotować makaron – ma być al dente.
  5. Gotowy makaron odcedzić, sos doprawić ziołami, szczyptą soli, pieprzu i ewentualnie koncentratem pomidorowym do smaku. Wyłożyć sos na makaron i posypać startym serem albo wegańską imitacją ?.

 

Oceń przepis
recipe image
Przepis:
Spaghetti z granulatem sojowym
Autor:
Opublikowano:
Średnia ocena:
51star1star1star1star1star Based on 5 Review(s)