obiad, Przepisy

Spaghetti z granulatem sojowym

Jako, że jestem wielką fanką spaghetti, postanowiłam, że pierwszy przepis w nowym roku to będzie przepis na tę właśnie potrawę. Tym razem jest to spaghetti z granulatem sojowym. Czymże jest ten granulat? To po prostu wysuszone ciasto zrobione z odtłuszczonej mąki sojowej. Można temu nadawać różne kształty – kotletów (o kotletach sojowych na pewno słyszeliście 😉), kostek albo właśnie granulek. Jest to produkt przetworzony, ale bez przesady. Składa się tylko z odtłuszczonej mąki sojowej i jest dobrym źródłem białka oraz składników mineralnych. Pierwsze zetknięcie się z teksturatem sojowym (tak ogólnie się nazywają te kotlety, kostki i granulaty) może być dziwnym doświadczeniem, bo pachnie jak… jedzenie dla rybek… Sam w sobie nie ma jakiegoś konkretnego smaku, chłonie smak sosów i wywarów, w których się go gotuje. Granulat w tym spaghetti można spokojnie pomylić z mielonym mięsem drobiowym. A, i nie przestraszcie się tego zapachu, po dodaniu teksturatu do czegoś już go nie czuć 😉.

Przyznam szczerze, że naprawdę rzadko używam teksturatu sojowego, ale od czasu do czasu taki produkt może się pojawić w menu (kupując tego typu produkty, czytajcie skład, czy nie ma tam jakiś dodatków smakowych). Niekoniecznie jako kotlety sojowe namoczone w wywarze z kostki bulionowej, opanierowane w bułce tartej i usmażone w głębokim tłuszczu, ale właśnie jako składnik sosów – ugotowane i nasiąknięte smakiem warzyw.

To co, chcecie spróbować spaghetti z granulatem sojowym? A może wolicie spaghetti z tofu, spaghetti z soczewicą albo spaghetti z ciecierzycą?

 

 

Składniki:

  • granulat sojowy
  • cebula
  • papryka
  • pomidory (świeże lub z puszki)
  • olej rzepakowy
  • makaron spaghetti pełnoziarnisty
  • koncentrat pomidorowy (opcjonalnie)
  • suszone zioła prowansalskie i bazylia
  • sól
  • pieprz
  • do posypania: tarty żółty ser, parmezan, wegański parmezan

 

Wykonanie:

  1. Cebulę obrać i pokroić w kostkę. Lekko zeszklić na niewielkiej ilości oleju.
  2. W międzyczasie paprykę umyć i pokroić w kostkę. Dorzucić do cebuli i dusić parę minut na niewielkim ogniu (można dolać trochę wody).
  3. Nastawić wodę na makaron. Świeże pomidory sparzyć, obrać i pokroić w kostkę.
  4. Do warzyw dorzucić pomidory i granulat sojowy, dolać trochę wody (i stopniowo ją dolewać w miarę jak granulat będzie wchłaniał płyn). W tym samym czasie zacząć gotować makaron – ma być al dente.
  5. Gotowy makaron odcedzić, sos doprawić ziołami, szczyptą soli, pieprzu i ewentualnie koncentratem pomidorowym do smaku. Wyłożyć sos na makaron i posypać startym serem albo wegańską imitacją 😉.

 

Oceń przepis
recipe image
Przepis:
Spaghetti z granulatem sojowym
Autor:
Opublikowano:
Średnia ocena:
51star1star1star1star1star Based on 5 Review(s)