deser, II śniadanie / podwieczorek, Przepisy, śniadanie / kolacja

Ryż z jabłkiem w formie musu

Mawia się, że potrzeba jest matką wynalazków. Tak było w tym wypadku, ponieważ szukałam zastosowania dla pełnoziarnistego ryżu, który został z obiadu, a chciałam go wykorzystać na śniadanie. Dlaczego koniecznie na śniadanie? Hmmm, jakby się zastanowić, to nie wiem – po prostu żaden inny posiłek mi nie pasował. Na śniadanie zazwyczaj jadam jogurt z musli albo owsiankę, więc chciałam, żeby to było coś w tym stylu. Ryż dobrze komponuje się z jabłkiem, zaś jabłko z cynamonem, rodzynkami i orzechami. Czyli bardzo klasyczne połączenie w niestandardowym wydaniu, ponieważ zmiksowane. Można jeść na ciepło i na zimno. Na śniadanie. drugie śniadanie, podwieczorek, kolację czy po prostu na deser. Bardziej płynne albo bardziej gęste. Zmiksowane na gładko albo z pozostawionymi grudkami. Można jeść w domu albo ze sobą zabrać. Można wykorzystać ryż z obiadu albo ugotować świeży. Można użyć mleka roślinnego. Można zastosować inne dodatki. I tak dalej. Potrawa uniwersalna – co kto lubi.



Składniki:
  • ryż pełnoziarnisty / brązowy
  • jabłko
  • mleko
  • rodzynki
  • orzechy laskowe
  • cynamon
Wykonanie:
  1. Ryż ugotować (bez dodatku soli) – pełnoziarnisty 10-15 minut, brązowy ok. 30 minut. Można go ugotować w wodzie lub na mleku.
    Albo wykorzystać wcześniej ugotowany. Jeżeli chcemy potrawę na ciepło – podgrzać mleko.
  2. Rodzynki opłukać pod bieżącą wodą i namoczyć w niewielkiej ilości wrzątku. Orzechy posiekać.
  3. Jabłko umyć, przekroić na ćwiartki i wydrążyć gniazda nasienne, ale nie obierać. Pokroić na mniejsze kawałki.
  4. Zmiksować ryż i jabłko z mlekiem. Dodać cynamon i rodzynki wraz z wodą, w której się moczyły (szkoda odlewać składniki odżywcze, które przechodzą do wody podczas moczenia) i wymieszać.
  5. Przełożyć do szklanek / miseczek itp. Posypać na wierzchu orzechami.