lunchbox, obiad, Przepisy

Komosa z tofu, cukinią i suszonymi pomidorami

O rety, kotlety, dzisiaj jest Międzynarodowy Dzień Bez Diety! Hmm, tylko co to właściwie znaczy? 🤔 Czym jest dla Was pojęcie „dieta”? Bo dla mnie to sposób odżywiania się, element stylu życia. Dlatego wrzucam dzisiaj kolejny, całkiem normalny przepis. Komosa z tofu, cukinią i suszonymi pomidorami to propozycja na szybki obiad, idealna także do zabrania ze sobą.

Ten przepis jest tak banalny, że w sumie nie wiem nawet, co o nim napisać 😜. Mój standardowy sposób komponowania obiadu to jakaś kasza albo ryż  albo makaron + tofu albo strączkowe + dowolne warzywa. Ilość kombinacji nieskończona 😁. Tym razem padło na komosę ryżową, bo dawno jej nie używałam, a reszta wyszła spontanicznie podczas robienia zakupów. Bycie „na diecie” wcale nie jest trudne i nie trzeba wymyślać skomplikowanych potraw, nad którymi spędza się pół dnia w kuchni 😊.

 

 

Składniki:

  • tofu naturalne
    • lub ziołowe – wtedy pomińcie pkt. 1 przygotowywania, a w pkt. 4 podsmażcie tofu na oleju
  • komosa ryżowa (quinoa)
  • cukinia
  • pomidory suszone na słońcu
  • olej rzepakowy
  • suszona bazylia
  • pieprz, sól

 

Wykonanie:

  1. Naturalne tofu pokroić w kostkę, wrzucić do miski, dodać 1 łyżkę oleju i suszoną bazylię, dokładnie wymieszać. Zostawić na czas przygotowywania pozostałych składników.
  2. Komosę dokładnie wypłukać pod bieżącą wodą i ugotować w lekko osolonej wodzie.
  3. Cukinię umyć, odciąć końce, pokroić na ćwiartki, a następnie na plasterki. Pomidory pokroić w kostkę.
  4. Tofu przełożyć na rozgrzaną patelnię i podsmażyć mieszając od czasu do czasu aż lekko się zrumieni.
  5. Dodać cukinię i pomidory, dolać trochę wody i dusić pod przykryciem aż cukinia zmięknie, a pomidory wchłoną trochę wody.
  6. Wymieszać z ugotowaną komosą, doprawić świeżo mielonym pieprzem.

 

Oceń przepis
recipe image
Przepis:
Komosa z tofu, cukinią i suszonymi pomidorami
Autor:
Opublikowano: