Przepisy, śniadanie / kolacja

Wytrawna owsianka pomidorowa ze szpinakiem i kaparami

Dzisiaj chciałam Wam podrzucić pomysł na owsiankę, ale w wersji wytrawnej. Pewnie 99% przepisów na owsiankę dotyczy owsianki na słodko, ale przecież ten śniadaniowy klasyk można też przyrządzić z dodatkiem warzyw. Wytrawna owsianka może zastąpić „nudne” kanapki, jest też fajna w chłodniejszej porze roku, żeby rozgrzać się z rana. W tym przepisie proponuję owsiankę pomidorową, bo cóż poradzę, ale uwielbiam pomidory, więc goszczą w moich przepisach bardzo często 😀. Poza tym dodatek koncentratu pomidorowego nadaje całości smaku, bo owsianka jest gotowana na wodzie. Do wytrawnej owsianki warto dodać „jakieś zielsko” – ja wykorzystałam szpinak. I jeszcze świeżą bazylię i kapary dla dodatkowych walorów smakowych. Skusicie się na wytrawną owsiankę?

 

 

Składniki:

  • płatki owsiane górskie
  • pomidory
  • świeży szpinak
  • koncentrat pomidorowy
  • kapary
  • granulowany czosnek
  • świeża lub suszona bazylia
  • pieprz
  • nierafinowany olej rzepakowy

 

Wykonanie:

  1. Pomidory pokroić na kawałki (można wcześniej dodatkowo sparzyć i obrać ze skórki), wrzucić do garnka, dolać trochę wody i pogotować parę minut, żeby się rozpadły. W międzyczasie pokroić szpinak
  2. Dodać płatki i szpinak, gotować aż płatki wchłoną wodę i będą miękkie, w miarę potrzeb dolewać więcej wody.
  3. Dodać koncentrat i dokładnie wymieszać, doprawić czosnkiem, pieprzem, bazylią. Na koniec wymieszać z kaparami i odrobiną oleju rzepakowego.