Przepisy, śniadanie / kolacja

Jabłkowo-cynamonowa owsianka z chia

Przepis tak banalny, że się zastanawiałam, czy w ogóle jest sens go publikować 😉. Ale chciałam się z Wami podzielić tym prostym acz bardzo fajnym pomysłem. To taka wariacja na temat „nocnej owsianki” – czyli wieczorem mieszamy różne składniki, a rano voilà mamy gotowe śniadanie! Bardzo praktyczne rozwiązanie, szczególnie dla osób, którym rano totalnie brakuje czasu, taką owsiankę z chia można też wygodnie zabrać na wynos bez obaw, że coś się rozleje. Bo ma gęstą „budyniowatą” konsystencję, płatki owsiane i chia wchłaniają dużo wody z mleka i jogurtu. Do tego jest sycąca, pełna składników odżywczych, daje energię na długie godziny. Z wersjami smakowymi można eksperymentować do woli, ja uwielbiam ponadczasowe połączenie jabłek z cynamonem i rodzynkami 💕.

 

 

Składniki:

na 2 porcje

  • 100 g płatków owsianych górskich
  • 1 duże jabłko (200 g)
  • 4 łyżki chia (40 g)
  • 2 łyżki rodzynek (20 g)
  • opakowanie 250 g jogurtu naturalnego
  • 1 szklanka mleka (250 g)
  • cynamon do smaku (ja lubię dużo 😁)

 

Wykonanie:

  1. Jabłko pozbawić gniazd nasiennych i zetrzeć na grubych oczkach tarki. Rodzynki wypłukać pod bieżącą wodą.
  2. Wszystkie składniki dokładnie wymieszać i włożyć do lodówki na parę godzin, najlepiej na całą noc.

 

Oceń przepis
recipe image
Przepis:
Jabłkowo-cynamonowa owsianka z chia
Autor:
Opublikowano: