Przepisy, śniadanie / kolacja

Śródziemnomorska pasta z siemienia lnianego

Siemię lniane jest bardo zdrowe, jest świetnym źródłem korzystnych dla zdrowia tłuszczów z rodzaju n-3 (omega-3). Stąd też naprawdę warto włączyć je do diety. Co bardzo ważne trzeba kupować siemię w całości, nie siemię mielone, i mielić je samemu. Zmielone siemię należy przetrzymywać w lodówce i spożyć w ciągu 3 dni. I jeszcze nie podgrzewać, bo te zdrowe tłuszcze, dla których siemię warto jeść są nieodporne na wysoką temperaturę. To wszystko może się wydawać się skomplikowane i utrudniać wprowadzenie siemienia do swojego jadłospisu. Tak wcale nie jest, a ja staram się to udowadniać przepisami, które wymyślam. Na blogu są już przepisy na lniane puddingi, a teraz mam dla Was wręcz genialny w swojej prostocie przepis na super zdrową, banalnie prostą, ekspresową i pyszną pastę kanapkową z siemienia lnianego. Ja się w niej zakochałam od pierwszego spróbowania i mam nadzieję, że zdobędzie też Wasze serca! ?

 

 

Składniki:

na około 10 porcji (tj. na 10 kanapek)

  • 100 g siemienia lnianego
  • ok. 150 g koncentratu pomidorowego*
  • ok. 150 ml wody
  • 1-2 ząbki czosnku lub czosnek granulowany
  • suszona bazylia i/lub oregano

 

Wykonanie:

  1. Siemię zmielić w młynku lub blenderze – polecam nie mielić bardzo drobno, tylko tak, żeby zostały większe kawałki siemienia.
  2. Dodać pozostałe składniki (świeży czosnek obrać i bardzo drobno posiekać) i dokładnie wymieszać. Ilość koncentratu dopasować do swojego gustu a ilość wody do konsystencji, jaką chce się osiągnąć (pamiętajcie, że siemię chłonie wodę i pasta gęstnieje).
  3. Włożyć do lodówki na przynajmniej 30 minut, żeby pasta nabrała odpowiedniej konsystencji. Smacznego!

* warto mieć „sprawdzony” koncentrat, ponieważ niektóre mają gorzki posmak, co zepsuje pastę 🙁

 

 

1 porcja dostarcza:

Oceń przepis
recipe image
Przepis:
Śródziemnomorska pasta z siemienia lnianego
Autor:
Opublikowano:
Średnia ocena:
4.51star1star1star1star1star Based on 3 Review(s)