obiad, Przepisy

Leczo z wędzonym tofu

Leczo to u mnie obowiązkowa potrawa na okres późnego lata i jesieni, kiedy mamy pełno wyhodowanej w słońcu papryki i cukinii. Tradycyjnie leczo robi się z kiełbasą, więc w dzisiejszym przepisie podpowiem Wam, jak zamienić kiełbasę, żeby zrobić leczo w wersji 100% roślinnej, ale też dużo zdrowszej – bo powiedzmy sobie szczerze, że tłusta kiełbasa to nie jest najzdrowszy wybór 😉. Idealnie się tutaj sprawdza wędzone tofu. Często robię też leczo z ciecierzycą, ale leczo z wędzonym tofu jest the best. Moje leczo jest zawsze pełniutkie warzyw, a tofu to tylko niewielki dodatek. Nie obsmażam tofu, dodaję je po prostu pokrojone do warzyw. Warzyw nie duszę zbyt długo, żeby się nie rozciapciały 😀. Staram się, żeby były al dente, w końcu to one grają w tym daniu pierwszoplanową rolę.

Na 2 porcje daję 3 papryki, 2 nieduże cebule, 1 średnią cukinię i 1 kostkę tofu. Wychodzi naprawdę warzywnie, czyli tak, jak być powinno 😊. Bardzo polecam Wam wypróbować leczo z wędzonym tofu!

 

 

Składniki:

  • papryka
  • cebula
  • cukinia
  • wędzone tofu
  • koncentrat pomidorowy
  • słodka mielona papryka
  • ostra mielona papryka
  • olej rzepakowy

 

Wykonanie:

  1. Cebulę obrać i pokroić, z papryki wyciąć gniazda nasienne i pokroić – na lubię kroić w paski.
  2. Na patelni rozgrzać niewielką ilość oleju, wrzucić cebulę i zeszklić. Dodać paprykę, dolać odrobinę wody i dusić około 10 minut.
  3. W międzyczasie cukinię pokroić w ćwierćplasterki, tofu w nieduże plastry. Dorzucić do warzyw, doprawić koncentratem (jeżeli jest tak gęste, że nie da się rozmieszać koncentratu, trzeba dolać trochę wody) i mieloną papryką i dusić wszystko razem jeszcze około 5 minut.
  4. I gotowe, ale jak to na leczo przystało lepiej smakuje na drugi dzień. Podawać np. z dobrym razowym chlebem.

 

Oceń przepis
recipe image
Przepis:
Leczo z wędzonym tofu
Autor:
Opublikowano:
Średnia ocena:
51star1star1star1star1star Based on 3 Review(s)